I'm in 3D world since 2001.

I began video game development in 2003 and have decided to move my career in this direction ever since, while also experimenting in advertising, architectural visualizations and a few other fields of CG as well. In the last few years I’ve been focusing primarily on current/next-gen environment and prop creations for Nintendo DS, Wii, Sony PSP, PS3 and PC. In doing so I've done work for many outsourcing companies and game development studios (cgLighthouse, TML Studios, City Interactive, CD Projekt RED...) while still being able to work on a few independent projects with friends as well.

I mostly use 3DS Max and Photoshop in my day-to-day work, and have used Maya for my client’s needs. Truespace 3D and Lightwave were my first steps into 3D application development. I like to learn new things and new techniques while testing my strengths in other apps like ZBrush, Mudbox and Alisas Studio for Nurbs, along with countless plug-ins and other development tools I use for specific platform needs.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

W świecie 3D jestem od 2001.

Moje pierwsze zadania z dziedziny game-dev zaczęły się w 2003 i od tej pory zdecydowałem się podążać w tym kierunku, eksperymentując jednocześnie z reklamami, architekturą/wizualizacjami i kilkoma innymi nurtami grafiki komputerowej. Przez kilka ostatnich lat skupiałem się głównie na tworzeniu otoczeń i rekwizytów na różne platformy (Nintendo DS, Wii, Sony PSP, PS3, PC Current/NextGen).
Robiąc to, pracowałem dla kilku firm outsourcing'owych i 'game studios' (cgLighthouse, TML Studios, City Interactive, CD Projekt RED...), jak również nad niezależnymi projektami wraz ze znajomymi.

W swojej pracy używam głównie 3Ds Max i Photoshop'a, parę razy z potrzeby klientów korzystałem z Maya. Lubię się uczyć nowych rzeczy i technik, dlatego próbowałem swoich sił w innych programach (np: ZBrush, Mudbox, Alisas Studio do modelowania Nurbs), wraz z niezliczoną liczbą plugin'ów i narzędzi deweloperskich, specyficznych dla danej platformy. Moimi pierwszymi tematami nauki i zarazem pierwszymi programami do 3D, z którymi miałem styczność były Truespace 3D i Lightwave.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


View Sebastian Nowak's profile on LinkedIn